Många aktiviteter!

Idag blev det en intensiv dag både för mig och Ariel. Jag hann göra många olika saker med henne, plus att jag dessutom hjälpte till vid lastning av Sunna (tog någon timme), rengjorde och fyllde på vattenbaljorna plus gjorde i ordning hö för åtminstone två veckor framöver. *pust*

Ariel fick sig en riktig genomborstning, först med den taggiga svettskrapan, sedan med piggborsten och slutligen med rotviskan. Hon var rätt så nöjd. Men fäller verkligen inte mycket längre. Jag hoppas hon hinner bli av med all päls till utställningen i juni, annars kommer hon att se väldigt konstig ut.

Efter genomborstningen fick hon gå in i stallet en stund och äta kraftfoder. Riktigt trevligt att vara i stallet om det bjuds på mat, tyckte Ariel. Sedan gick vi vägen förbi lastningen för att se om det behövdes hjälp. Eftersom de stod och pysslade med lite andra grejer passade vi dessutom på att lastträna lite. Ariel tyckte det var en synnerligen dum idé, men gick faktiskt upp med bägge framhovarna på rampen. Duktig tjej! Kanske kan hon bli riktigt lätt att lasta bara hon får träna i lugn och ro ett tag.

Medan jag hjälpte till med lastningen fick Ariel vara i hagen, men när Sunna väl var i transporten var det promenad av Ariel som gällde. Då var jag dock så slut att jag gick till rundkorallen igen och släppte henne där. Den här gången tog hon det mycket lugnare och jag kunde jobba lite med kroppsspråket med henne. Hon kickade några gånger åt mig och det var tydligt att hon tyckte jag var dum i vissa situationer. Helt okej, så länge hon ändå gör som jag säger...

Lite småsvettig efter alla trav- och galopprusher avslutade vi det hela med att träna lydnad hela vägen tillbaka till hagen. Stod faktiskt helt stilla i över en minut medan jag pratade med K. Riktigt bra gjort av henne! Travade också en ganska lång stund, tyckte det flöt på riktigt bra. Sedan var det rullning i hagen som gällde, jag låtsades att jag inte såg.

Oj, glömde ju att vi provade både sadel och träns (utan bett) också. Sadeln var lite halvläskig, men tränset var ingen fara. Vi har ju gott om tid på oss med invänjning, jag testade mest på skoj för att se vad hon skulle säga.

Nu skall hon få vara ledig en vecka, och smälta alla nya intryck. Sedan blir det en intensivvecka (1-4 maj) följt av en vanlig vecka och en helt ledig vecka. Under den andra lediga veckan går anmälningstiden till utställningen ut, så då måste jag ha bestämt om hon är redo eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0