Färgkoda...

Jag är ju barnsligt förtjust i att organisera och planera saker och ting. Något som många kanske inte märker, är att jag även är väldigt förtjust i att färgkoda...

Ariels färg är ju röd (ganska svårt att missa), men hon har ändå vattenhinkar i tre olika färger. Blå hink till rent dricksvatten, vit hink till saltvatten och röd hink till tvättvatten. Jag behöver en grön eller svart hink till foder också...

Vidare har jag fyra olika trasor som jag rengör henne med. Blå till ögonen, rosa till näsborrarna, gul till juvret och grön till baken.

När jag skriver i hennes anteckningsbok skriver jag träningssaker med blått, omsorgssaker (som fästingbett, sår, hovslagarbesök etc.) med rött, foderändringar med grönt och övriga saker med svart.

Allt det här känns väldigt logiskt för mig, men jag inser ju att det inte verkar logiskt för utomstående. Att gult (i samband med kroppsöppningar) för mig symboliserar vaxproppar på juvren är kanske lite långsökt, men visst måste åtminstone vitt ihop med saltvatten vara logiskt? Salt är ju ändå vitt... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0