Duktig Ariel!

Idag hann jag åka till Ariel redan innan det blev mörkt, så först på schemat stod därför promenad. Vi gick samma väg som i söndags, men den här gången gick det snabbare. Färre motorstopp... Gick några meter på asfaltsvägen också, träffade på en snäll bil som smög sig förbi när jag signalerade åt honom att ta det lugnt. Tack för sådant!

Ariel kändes överlag mer "tjurig" och mindre "rädd" än tidigare. Det vill säga, det börjar kännas som att hon litar på mig så pass mycket att hon börjar kolla vad hon får och inte får göra... Vi hade några små diskussioner, men i slutändan insåg hon att jag ändå bestämde. Duktigt!

Efter promenaden (hela tio minuter!) gick vi in i privatstallet och jag ställde upp Ariel i gången för mätning. Hon är 118 cm i manken, 122 cm i korset, 17 cm runt skenan och väger 185 kg. En liten tjej jag skaffat mig... Ariel tog det mesta med ro, men när jag började klippa manen på henne tyckte hon att det var roligare med kompisarna i hagen. Inte så att hon blev besvärlig, mest lite småirriterad.

Så här ser hon ut vid sju månaders ålder:



Jag blir mer och mer kär i den här tjejen. Hennes psyke är precis så som jag vill ha det, tjurig, envis och helt underbar. :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0