Shoppa utrustning!

Det enda tråkiga med att ha haft häst förut, är att jag redan har nästan alla prylar som behövs. Jag har till exempel både en bröst- och en loksele. Jag har ländtäcke, brems, benlindor till förbannelse och åtminstone tre stycken träns.

Även om min plånbok är glad över detta, så vill jag ju shoppa nya fräscha hästgrejer. Vilket jag självfallet inte kunde låta bli att göra...

Så idag kom ett paket från Hööks innehållande två stycken röda grimmor av storlek ponny, så jag alltid kan ha en ren... Vidare ett bomullsgrimskaft med pistolhake, också rött, en piggborste till utegångsfåret, en hovkrats (går alltid åt) och pälsglans till den söta svansen.

Måste så klart bifoga en bild på den söta svansen. Längtar sååå till imorgon då jag får borsta den igen och pussa på Ariels söta mule. :-D

image9

Bör ju förstås tillägga att grimmorna än så länge är för stora för henne, då samma modell storlek shetlandsponny ju passar perfekt. Men någon dag lär hon få större huvud...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ååååh, en fjording rumpa! *kär* De är ju bara sååå goa!

2008-02-02 @ 23:36:54
Postat av: Mirre

Otroligt sööööt bebusrumpa!
Är det ålen som sträcker sig ner i taglet?

2008-02-03 @ 15:30:58
Postat av: Ellinor Karlström

Ja, ålen går från pannluggen, via manen och ryggen ut i svansen. :-)

2008-02-03 @ 17:13:29
URL: http://habina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0