Presentation

Välkommen till min blogg om fjordstoet Ariel!

Ariel är min tredje fjordhäst och jag har längtat efter häst under de fyra år jag varit hästlös. Nu är lyckan gjord, Ariel är min och vi skall upptäcka världen tillsammans.

Ariel är född på kronprinsessans födelsedag, 14 juli 2007. Hon är just nu lite mer än sex månader gammal, avvand från sin mamma Andra 3327 och tillbringar dygnets alla timmar i en lösdrift med tre stycken andra åringar. Samtliga fjordston, samtliga med samma pappa, Hugo 179.

Jag bor lite väl långt ifrån Ariel för att kunna vara hos henne varje dag, utan jag kommer förmodligen åka dit på onsdagar och antingen lördagar eller söndagar. Målet just nu är att lära känna varandra och promenera ut i skogen själva.

Jag avslutar denna presentation med en bild som jag inte tror jag visat för någon. Här är hon nästan lika kokett som min första häst Habina.

image2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0