ARIEL 1 ÅR!!!



Min lilla älskling fyller 1 år idag! :-D Jag och min mamma åkte ut till henne för mätning och fotografering. Jag kan avslöja att hon vuxit mer än någonsin, hela 3,5 cm på en månad. Det betyder att hon passerat c-ponnygränsen och kan nu ståta med att vara 130,5 cm hög i manken! *mycket stolt*

Jag mätte henne en del, och hon har även gått upp i vikt, så nu är hon ikapp med tabellerna kring hur mycket hon bör väga. 266 kg väger den söta damen och det är bara att inse att hon inte är liten längre... Även om hon efter klippning av manen (ensam i stallet!), avborstning, mätning och fotografering var synnerligen trött...



Enligt 90 %-regeln kommer hon bli 145 cm som vuxen och enligt zigenarmåttet kommer hon att bli 143 cm som vuxen. Jag är nöjd. Alltid nöjd med en sådan söt åsna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0