Flockliv

Jag var iväg en sväng till Ariel på eftermiddagen, men gjorde egentligen inget särskilt. Packade upp lite av hästgrejerna, men det känns som att det kommer att ta evigheter att få någon ordning på allt. Hängde upp selarna på en sadelhängare och satte fast vojlocken på dressyrsadeln. Försökte sortera ryktsakerna, men både putsbox och hink behöver rengöras, så jag kom liksom av mig efter en stund.

Ariel var glad att se mig, hon ville gärna bli kliad. Men hon brydde sig inte nämnvärt när jag traskade iväg heller. Jag är nog en trevlig parantes i hennes liv just nu, när vi ändå inte gör några aktiviteter.

En ny häst har kommit in i hagen också, det är Novas mamma Försenad (stackars häst...). Försenad försöker bli högst i rang och hon tar ofta ut sin frustration på Ariel. Gärna för mig, Ariel kan aldrig få för många påminnelser om att hon är lägst i rang. Jag lyckades fånga en sådan sekvens på film, visst är Ariel duktig på hästspråk!

http://www.youtube.com/watch?v=dWWfQ6aDOwA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0