Snåriga regler

Den senaste tiden har jag försökt reda ut vilken slags licens jag skall lösa till Ariel, ponny eller häst. Å ena sidan får jag ju tävla henne som ungponny till och med sjätte levnadsåret, å andra sidan vill jag ju fortsätta tävla henne i åtminstone hoppning även efter det året. Ja, distansritt också, men i den grenen ger de ju blanka sjutton i hur hög hästen är.

Det känns ju lite dumt att licensera henne som ponny i två år, för att sedan betala en ny dyr licens för att få fortsätta tävla henne. Samtidigt så skulle jag kanske kunna fortsätta tävla henne på ponnylicensen, om jag bara startar i lokala hopptävlingar, för då krävs ju inte licens. Klurigt...

Fördelen med att licensera som ponny är ju att vi blir mer ärligt bedömda dressyren och att vi får starta både debutant och lätt fälttävlan. Jag vill ju ha den möjligheten åtminstone ett par år.

Virrigt värre är det, speciellt som jag tydligen inte får starta fälttävlan med henne efter att hon blivit sju år. För som stor häst kan hon aldrig passera, även om hon har hästlicens.

Nåja, jag har tack och lov på mig två och ett halvt år att reda ut det här trasslet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0