Distansdebut 2012, delmål 2 klart!

Igår var jag hos Ariel och pysslade en del. De hade fått byta sommarhage, till en ännu (!) större. Tyvärr ville Ariel inte ställa upp som fotomodell, så bilden nedan är lite missvisande. Det är MYCKET gräs i hagen, på bilden är det slussen från rasthagen till sommarhagen som syns.



Eftersom det var så varmt passade jag på att återigen svampa av Ariel. Den här gången lät jag inte svampen bli så blöt att det rann av den, och det tyckte Ariel var mycket bättre. Jag fick faktiskt blöta ned hela henne, överallt! :-D När jag var klar och nöjt beskådade min (nästan) rena häst skrapade Ariel lite försynt i marken. Eh... Inte rulla nu heller! Jag lät henne leka med hinken en stund för att få bort tankarna på att rulla sig och sedan tog jag dessutom in henne i stallet för att klippa manen.

Någon måste ha bytt ut min flockberoende unghäst mot en liknande men mer självständig. För Ariel stod snällt ensam i stallet, gnäggade inte ens. Visst tyckte hon det blev lite tjatigt med klippningen efter en stund, men det var ju snarare att jag klippte (och inte kliade) än att hon var ensam med mig. Riktigt duktig var hon!



Efteråt fick hon gå ut i hagen igen, utan att hon rullade sig. Däremot ställde hon sig och gnuggade både bakdel och nos mot ligghallen, så nu är hon vackert (?) röd istället för beige på sina ställen.

Jag är förvånad över hur mycket Ariel har mognat av att enbart vara ledig. Visst pysslar jag lite med henne och så, men jag trodde ju att hon skulle bli halvvild...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0