Ingen utställning

Jag hade ju lite lösa planer på att ställa ut Ariel på SUFF:s utställning i början av juni. Men nu har jag insett att loppet är helt kört och det är bara dumt att tro någonting annat.

Jag har förvisso en transport, men jag har varken någon som kan köra eller en bil med dragkrok. Vidare har jag en häst som behöver mycket mer träning både av visning vid hand och av lastning i transport, så jag känner att tiden är på tok för knapp för detta äventyr.

Så istället har jag beslutat mig för att ge Ariel sommarledigt redan på onsdag, då de släpps på bete. Det känns mer rättvist, och även skönare för mig. Jag hinner fokusera på det allt mer krävande jobbet, min skrivarutbildning samt slutspurten på min halvtidskurs...

Naturligtvis kommer jag inte att lämna Ariel helt vind för våg, men det kommer inte bli några fler regelrätta träningar, utan mer allmän hantering och lastträning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0