Kort besök

Då jag har annat för mig idag, så åkte jag till Ariel igår istället. Blev bara en snabbvisit, men klockan var ändå mycket när jag väl var hemma igen.

Ariel trivs med livet som ledig, men verkar också uppskatta att jag kommer på besök. Hon är lite svartsjuk av sig, så om jag gosar med någon utav de andra hästarna har hon en svår balansgång. Smyga sig så nära att hon kan puffa lite försiktigt på mig, men samtidigt inte så nära att den andra hästen anser att hon behöver sig en tillrättavisning.

Jag borstade igenom henne, hon har fortfarande vinterpäls kvar på vissa ställen. Vill inte fälla det heller. Jag har hört om ettåriga shetlandsponnyer som inte fäller vinterpälsen, men aldrig en fjording. Knepigt...

Eftersom Ariel har en gigantisk hage fylld med saftigt grönt gräs, så väljer hon självklart att äta:



Risbusken... *suck*

Jag busade lite med henne innan jag lämnade hagen och det tyckte hon var superkul. Hon försökte dra igång de andra också, men de var mer mat-fokuserade. Ariel har i och för sig fått lite mage nu, så jag är inte bekymrad över hennes prioriteringar. Det är så kul med en busig åring som faktiskt vill springa ikapp med en. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0