Vaccinering

Mitt i betessläppet, när de tack och lov rusat av sig det värsta, var det dags att hämta in Ariel igen, för veterinär A skulle komma ut för att vaccinera mot influensa. Ariel var jätteduktig, dels gick hon ifrån flocken (matte, varför just nu?) och dels stod hon helt ensam utan något som helst foder som sysselsättning medan vi väntade på A.

A var väldigt snabb och effektiv, och verkade trevlig. Men vem skulle inte tycka om en veterinär som inleder med "men åååh vilken söt liten en". :-D

Ariel tyckte inte om vaccineringen, men det var mest att hon rörde lite på sig när kanylen stacks in. När jag sedan kliade henne på halsen glömde hon bort sig alldeles. Smart undanmanöver.

Nu får Ariel vara helt ledig till mitten av augusti. Jag kommer i och för sig ändå att åka ut och kolla till henne, borsta bort päls, rengöra ögon, smörja in sår, klippa manen och naturligtvis mäta henne. Dessutom har jag tänkt att ge henne sitt kraftfoder i transporten, så lite transportträning blir det ju också.

image88

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad kostade vaccinationen mot hästinfluensa?

2008-05-08 @ 08:05:15
Postat av: Ellinor Karlström

300 kr fick jag betala.

2008-05-08 @ 16:35:40
URL: http://habina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0