FÄLTTÄVLAN!

Jag har alltid varit förtjust i fälttävlan, även om jag tycker distansritt är det allra roligaste. Det som gjort mig lite ledsen är att vuxna enbart får tävla ungponnyer i fälttävlan, när ponny är 7 år gammal är det helt stopp. Inte heller får man licensera om till stor häst, för i TR finns en bestämmelse att hästen måste vara över 148 cm för att få starta.

Väldigt tråkigt tycker jag, så jag kontaktade fälttävlanskommittén och förklarade problematiken. Jag poängterade att det ju inte var några svåra klasser det handlade om, utan de lättaste varianterna. Igår kväll fick jag svar:

"Vi har beslutat att ponny för tävla fälttävlan för häst fr.o.m det år ryttaren fyller 19 år. Hoppkvalen måste göras på häst tävlingar och häst licens måste lösas. Man får tävla t.o.m 100 klass."

Det känns helt otroligt fantastiskt att jag kunde påverka dem att ändra regelverket. Det gör att Ariel och jag faktiskt kan fortsätta tävla tillsammans i fälttävlan. :-D

Så nu behöver jag införskaffa benskydd




och boots



Frågan är om jag skulle behöva ett eget fälttävlansträns också? I och för sig har jag ju det superfina svarta med guldnitar, med matchande förbygel.



Så kanske skulle jag skaffa mig ett eget hoppträns istället? Det här är ju inte så dumt...



Men då har jag ju inte ens börjat fundera på min egen klädsel... Införskaffa stövlar eller nöja mig med shortchaps? Vilken säkerhetsväst skall jag köpa? Är det smart att köpa galopphjälm nu kanske? Ack vilka underbara shoppingäventyr...

Kommentarer
Postat av: Tove

Vet du om att det finns någonting som heter Startfälttävlan. Det går i 60 cm och går till som en vanlig fälttävlans tävling. Det är nytt för i år.

2010-08-23 @ 22:57:13
URL: http://ttie.blogg.se/
Postat av: Ellinor Karlström

Jo, det skall ju du starta henne i nästa år. ;-)

2010-08-24 @ 08:53:08
URL: http://habina.blogg.se/ariel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0