Shopping!

Idag efter jobbet svängde jag förbi Hööks i Upplands Väsby och shoppade loss. Först och främst skulle jag köpa en svängd dressyrsadelgjord till Ariel,


men eftersom hon förmodligen behöver svanskappa ändå så köpte jag en sådan också (plus svanskappehållare). Sedan köpte jag syntetstigläder, som jag önskat mig ända sedan min förra hästägareperiod i slutet av 90-talet…


På något konstigt vis smög det även ned ett sadelöverdrag i rött också. Jag har ju ett sadelöverdrag som följde med sadeln, men det är fult randigt och passar säkert mycket bättre på dressyrsadeln.


Sedan var det det här med bomhållare. Till mina hinderstöd har jag hemmagjorda hållare, som min snälla pappa gjort. De är helt enkelt träklossar som har en lätt urgröpning för bommen och sedan ett hål rakt igenom sig. I hålet trär man en stor järnpinne och det hela fästs ordentligt vid hinderstödet med en vanlig mutter. Vilket innebär att varje gång en bom skall höjas eller sänkas så måste man skruva en stund på vardera ställe. För att inte tala om de gånger det regnat och träet svällt fast runt muttern så man måste skruva på klossen och krångla. Så jag föll till föga idag och köpte två stycken bomhållare i metall. Hutlösa 40 kr styck, men de kan definitivt vara värda pengarna om de passar. Jag tror dock att mina hinderstöd är för små, så bomhållarna kommer att peka för mycket nedåt.

Nöjd och nästan pank åkte jag hemöver. Det blir inte provning av grejerna förrän på lördag, då det är kick off med jobbet imorgon. Väl hemma hade jag dessutom fått paket från www.distansritt.nu innehållande en easybootväska i rött


 
och en bok jag velat beställa de senaste åtta åren.



Min röda svanskappa i biothane kommer inte på ett bra tag, eftersom den måste beställas ifrån USA.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Oh, likadan sadelgjord som jag har. :P

2009-08-30 @ 14:57:38
URL: http://josefineisabella.blogg.se/
Postat av: sanna

antar att du gillar rött? :)

2010-12-15 @ 12:09:40
URL: http://sannainees.blogg.se/
Postat av: Ellinor Karlström

Rött är Ariels färg. :-) Blått är Hampus och grönt var Habinas...

2010-12-15 @ 16:46:36
URL: http://habina.blogg.se/ariel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0