Mys med deprimerande slut

Jag fick hämta Ariel i ligghallen när jag skulle hämta henne får hagen. De hade fått en ny halmbal så hon och Idunn stod där inne och smaskade för fullt. Ariel försökte sticka hela huvudet in i balen... Hon hälsade rätt ointresserat på mig, men när jag tog på grimman följde hon snällt med. Hon fick stå i stallet med hö framför nosen hela tiden istället. Märkte dock att det efter lite drygt en timme blev tråkigt, då var mattes förehavanden mer intressanta än hötussarna. Förmodligen blir hon mätt efter en timme.

Jag mätte henne, då hon ju är 19 månader nu. Dock blev det inte världens bästa mätning eftersom hon stod och åt. Försökte få henne att hålla upp huvudet tillräckligt länge för mätning, men enligt stickan hade hon krymt 1,5 cm sedan sist. Nåja, så noga är det ju inte med mätningarna.

Sedan flätade jag hennes rena och silkeslena svans, mest för att se om det håller. Framöver kan det vara skönt att ha den flätad om leran återkommer. Ariel var ivrig och ville ut och röra på sig. Jag funderade på om jag skulle orka en promenad trots att jag var ganska sjuk (ont i halsen), men beslöt mig för att det inte var värt risken att bli ännu mer sjuk. Istället fick Ariel gå ut i hagen igen, där det strax blev fullt bus med Idunn och Sunna. Sunna hade bestämt sig för att något längre bort var farligt och självklart hängde de andra på när hon rejsade runt i hagen och blåste drake.

Sedan skyndade jag mig iväg till bussen, normalt går den 22-25 minuter över, men just idag swichade den förbi precis när jag skulle gå över vägen, 20 minuter över. FAN! Nästa buss gick en timme senare, så jag traskade mot Alunda och kom fram lagom till nästa buss. Blev så himla ledsen, jag hade ju kunnat gå ut och gå med Ariel istället, det blev ju samma kylningsgrad och nu är jag dunderförkyld igen. Känns som jag vill stalla upp Ariel centralt istället, för att slippa all den här stressen med busstider att passa. Men jag vet att det blir bättre i maj, när jag får bil igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0