Håriga damen...

Efter longeringen försökte jag få i Ariel lite hö och så förevigade jag hennes håriga ben. Jag begriper inte varifrån hon har fått så mycket hovskägg, men det är långt och silkeslent. Dessutom börjar det redan nedanför knäet. Så här hårig var varken Habina eller Hampus.





Innan Ariel fick gå tillbaka till hagen tog vi oss en tur upp i transporten igen. Inga som helst protester, men så fick hon stå och äta kraftfoder där också. Det sista av kraftfodret fick hon äta i hagen tillsammans med de andra hästarna. Sedan gick det lilla busfröet in i ligghallen och det syntes att hon stod och väntade på sitt hö. Typiskt...

Pratade med K och vi bestämde oss för att testa att binda upp henne inne i ligghallen. Jag hoppas verkligen att det fungerar, för annars är det slut på bra idéer kring hur man utfodrar en häst separat i lösdrift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0