Pyssel

Igår kom Ariel fram till mig i hagen, trots att det fanns en del hö kvar. Det värmde. Vi gick in i stallet där hon fick ännu mera hö... Medan hon åt så pysslade jag en del, borstade henne, klippte till manen lite snyggare och provade de nya senskydden. De är i storlek XS och jag var tveksam till om de var tillräckligt stora. Men de passar precis!



Det grämer mig lite att de inte fanns i klarrött, men man kan inte få allt. Tänker dock hålla ögonen öppna efter klarröda benskydd, tips emottages tacksamt!

Jag passade även på och provade Habinas gamla träns, det fungerar fortfarande även om jag fick spänna ut det tre hål på varje sida. Ariel tuggade ivrigt på bettet en stund, men lugnade sig sedan. Fotograferade henne med och utan nosgrimma, för att se vilket hon blev snyggast i. Dock kom jag inte fram till något bra svar, utan jag skall prova dressyr- och hopptränset först innan jag bestämmer mig.

K kom förbi och vi pratade en stund, så Ariel fick finna sig i att stå ensam. Det tog hon med ro ända tills jag kom tillbaka till stallet, då började hon trampa runt och välte skottkärran med hö. K konstaterade att Ariel verkligen blivit vuxen i kroppen nu och hon fick även känna på Ariels ryggmuskler som är stenhårda. Det bådar gott inför framtiden!

Kommentarer
Postat av: Janina

Har du kollat på www.charismahorse.se ?

Jag var återförsäljare för deras utrustning och de har mycket fina träns i rött läder, röda benskydd osv. Läderbenskydden har den bästa röda färgen, neoprenskydden var inte mina favoriter...

Finns även martingal mm allt i klar rött!

=) //Janina

2009-01-29 @ 10:30:47
URL: http://www.indiv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0