Sadelprovning

Idag blev det en ganska kort vistelse hos Ariel. Jag var där totalt en timme. Tog in henne från hagen, som nu blivit till lervälling igen. Det avspeglade sig på Ariel, som var lerig lite här och var. Band fast henne och placerade höet framför nosen på henne. Det verkar vara något som fungerar, hon kan inte flytta på sig alltför mycket och då äter hon hellre än bara står och hänger.

Borstade av henne all intorkad lera, men lät den blöta vara. Tänker ta in henne och spola benen imorgon eller övermorgon istället. Däremot testade jag att ta på henne sadeln igen, känns som det var evigheter sedan den senast var på. Hon reagerade inte ett dugg, inte ens när jag spände sadelgjorden. Duktig tjej! Ländtäcket har hon aldrig haft på sig tidigare, men det brydde hon sig inte heller om.

När hon ändå hade sadeln på sig så passade jag på och tog kort. Så här såg det ut från vänster sida:



Och från höger:


Jag är inte nöjd med hur den ligger, men vet inte om jag skall stå ut med den som invänjningssadel eller om jag skall förkasta den helt. Så länge jag inte sitter i den går det ju bra, men sedan vill jag ju att sadeln skall kännas bekväm för henne.

Vi gick sedan ut i hagen igen, där hästarna fick hö och kraftfoder. När alla ätit upp kraftfodret satte jag mig i bilen och åkte hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0