Stormshopping

Jaha, då har jag länsat Hööks på inventarier... Åkte förbi efter jobbet, väldigt deppig av olika anledningar. Medan jag strövade runt i affären, plockade åt mig saker och kände på andra, så återvände både mitt lugn och min glädje. Tur att jag har Ariel i alla fall! Oavsett hur jobbigt allt är så finns hon där. Tycker om mig precis som jag är.


Jag plockade snabbt på mig en röd luvtröja, ett svart grimskaft och ett par vinterhandskar. Sedan hamnade jag på benskyddsavdelningen. Tur i oturen var terrängskydden slut i small, så det fick bli ett par senskydd istället. Till treårstestet...



Sedan slog det mig att jag verkligen skulle behöva ett par rejäla skor att promenera i, som är varma och vattentäta. Hittade ett par på rean, och bland ett helt hav av 36:or och 37:or fanns ett par 38:or. Vilken flax! De var dessutom svarta med röda detaljer, precis som Ariels färger! Att de bara kostade 194 kr gjorde ju inte saken sämre...


Pratade lite med personalen om sadlar. Eftersom det är 60 dagars bytesrätt, så kan jag köpa sadel för att prova hemma. Nu lär jag inte köpa sadel i Upplands Väsby utan i Uppsala istället, men det är ju skönt att veta.


Fingrade än en gång på de fina vita benlindorna, men med leran runt Alunda i färskt minne insåg jag att det kommer dröja riktigt länge innan Ariel kommer kunna ha sådana saker.


Kommentarer
Postat av: Evamaria

Aha! Du funderar på treårstestet! Jag försökte hitta det som du angav i forumet, men hittade inget om just 3-årstester. VET du om de tar emot fjorsingar i Roslagen? Kanske vet du om det finns ngn mer söder om Sthlm? :) Lite kul hade det ju varit att träna mot ett mål! Men det är ju redan i år för Abbe & Atte!!

2009-01-27 @ 21:29:45
Postat av: Ellinor Karlström

De har inte hunnit ut med informationen än, det är ju först i maj som treårstesten brukar vara. I fjol var det som sagt sista helgen i maj. På www.rpaf.se finns en flik som heter "aktiviteter". Där kommer det att dyka upp så småningom.



06 och 08 var det inga fjordhästar med, men det behöver ju inte betyda att de inte är välkomna. Några andra evenemang känner jag tyvärr inte till, har inte kollat runt så mycket tidigare eftersom det inte varit aktuellt.



Jag tycker treårstest är toppen att träna emot, även om man inte får vara med så får man en häst som kan visas vid hand och blir löshoppad regelbundet.

2009-01-28 @ 07:47:01
URL: http://habina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0