Studsig promenad

Idag fick jag åka till Ariel med stallägaren, lyxigt värre! Anlände redan vid halv tolv, hämtade in Ariel från hagen och försökte truga i henne en massa hö medan jag pysslade med henne. Tyvärr är hon inte alltför intresserad av att äta, tror hon fick i sig ett kg på mer än nittio minuter. Istället spanar hon ut genom rutan eller kollar vad jag sysslar med.

Jag provade benlindor på henne, och hon brydde sig inte ett dugg.



Efter ungefär en timmes försök att få i henne hö, traskade vi ut på promenad istället. Vi gick samma väg som sist, och Ariel var om möjligt ännu studsigare. Inte så hon var svår att hålla eller olydig på något sätt, men det verkligen pös ur öronen på henne. Vad jag än tänkt tidigare så måste jag motionera henne mer än vad jag gör just nu.

På hemvägen (längs banvallen) slappnade hon av hyfsat, men ibland blev det lite taktinslag i skritten. Först när vi var hemma i stallet igen kändes det som hon lugnat ned sig tillräckligt. Vi hade då promenerat i 35 minuter.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fin hon är, din lilla tjej!

2009-01-07 @ 13:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0