Första stegen i sadeldjungeln

Så har kompis A varit på besök med en drös av sadlar. Jag hann inte med i svängarna riktigt, men det var åtminstone fyra olika. Innan hon kom hade jag preparerat Ariel genom att sadla på dressyrsadeln i hagen. Bara som säkerhetsåtgärd, eftersom hon inte haft sadel på sig sedan i januari...

När Ariel väl stod inne i stallet åkte första sadeln på och A började oja sig. Tydligen var den första sadeln hyfsat okej i passform och det var den bredaste sadeln hon hade med. Hm... Vi lade på de andra sadlarna också, mest för att kolla så ingen passade trots allt, men första sadeln blev den som låg bäst. Det var en wintec wide med "smalaste" koppjärnet (alltså smalaste som följde med den sadeln) och fiskbullen aka knubbsälen Ariel kunde ha den hyfsat bra. Den rörde sig lite i skritt, men A påpekade att det förmodligen skulle försvinna när jag väl satt upp. Sedan åker den fram lite på tjockisen, så jag får äntligen en anledning att beställa denna:



Fast givetvis röd då, för att matcha tränset.

Efter provandet var Ariel ganska rastlös och blev snabbt förpassad till hagen igen. Jag och A stod kvar och pratade en stund och det var riktigt roligt, som det alltid är när man pratar med någon som tycker likadant. Tack för titten!

Kommentarer
Postat av: Monica

Har provat att rida i wintec wide sadeln och jag tycker om den jättemycket. Funderar på att köpa den till Orvar. Hoppas bara att den sitter bra på honom.

2009-07-31 @ 10:39:41
URL: http://www.andersson.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0