Paketdags!

För ett tag sedan beställde jag en säkerhetsväst ifrån Börjes. Hade först tänkt använda min gamla säkerhetsväst, men när jag tog upp den ifrån källaren insåg jag att den var, förutom extremt klumpig, garanterat alldeles för gammal för att skydda. Jag kommer inte ihåg när jag köpte den, men jag vet att jag red Habina i den, vilket gör att jag åtminstone hade den 2001, förmodligen redan 1998...

Så jag började bläddra i Hööks katalog och hittade en trevlig säkerhetsväst. Kunde inte låta bli att kika i Börjes katalog också, och upptäcker att de har exakt samma säkerhetsväst (annan färg) för tusen kronor mindre än Hööks. Eh?


Givetvis köper jag från Börjes och när jag ändå är igång passar jag på att köpa ett till nova-bett också, det är inte så ofta jag beställer från Börjes ändå. Hööks nova-bett kostar 90 kr mer, så där sparar jag in ännu mer pengar. Beställer ett 10,5 cm bett igen. Undrar om Ariel någonsin kommer att bredda huvudet mer, jag är tveksam till det. Jag som tyckte Habina var krånglig med sina 11,5 cm bett...

Idag hämtade jag ut paketet och kunde konstatera att säkerhetsvästen passade perfekt! Jag behövde bara snöra in den ganska mycket i midjan, men det finns fortfarande utrymme för mer insnörning. Toppen! Nu skall jag bara köpa en pall från IKEA och en sadel så är inridningen nästan avklarad. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0