Hinderbygge

Igår blev det bara en kort sväng till Ariel. Borstade av henne som hastigast i hagen (hon har fortfarande vinterpäls fläckvis!) innan jag tog på Ariel grimman och gick iväg till ridbanan. Där fick hon beta och bara vara sällskap medan jag byggde i ordning hindren till fredagens löshoppning. Den här gången blir det tre cavaletti på höjden som förstahinder, sedan ett koppelräck med en bom plus markbom och slutligen en oxer med två bommar och avsprångsbom. Hinderhöjd på alla tre 60 cm. Det är den näst sista övning vi gör, sista gången innan sommarledigheten skall jag höja upp oxern till 80 cm och sedan får det vara färdighoppat för ett tag.

Ariel kom fram och undrade om hon inte kunde få hoppa ändå, så jag bad henne hoppa över cavaletterna. Vilket hon gladeligen gjorde två gånger. Sedan gick jag emellan och föreslog att vi skulle promenera hem igen. Ariel var märkbart nöjd med sig själv, tänk vad matte ville att hon skulle göra enkla saker…

Vi körde lite lydnad på vägen hem, bland annat stannade jag och satte mig på en stock i fem minuter medan Ariel stod bredvid och väntade lugnt. Duktig tjej! Kliade henne lite på magen genom att luta mig över hennes rygg också och det var helt okej. Snart, snart är det dags för insittning…

För övrigt fick jag odlingsresultatet på Ariels blodmask idag och det var bara liten blodmask. Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0