Bara mysa och lite bus förstås

Klev upp redan sju (vilket är jobbigt på lördagar eftersom jag kliver upp fem på vardagarna) för att vara i stallet tidigt. Gav hästarna frukosthö och åt sedan själv frukost i fikarummet. Det var så härligt, en riktig lyxfrukost hade jag släpat med mig och det var så skönt att sitta där utan att behöva stressa (eller göra något annat samtidigt).

När jag var klar var också hästarna klara, men jag drog mig för att ta bort Ariel från flocken. Hon verkade så harmonisk där och då.
 
Tog lite kort och sedan kom Ariel och krävde att jag skulle busa. Så jag försökte dra igång gänget, men det var bara Ariel som sprang omkring. Men som hon sprang. Svansen var rakt upp och hon hade en helt fantastisk trav.

Efter att vi busat klart (5-10 min kanske?) var jag förstås tvungen att kontrollera det där med svansen. Mycket riktigt var hon brunstig.
 
Kollade i kalendern sedan och det var den här helgen hon skulle brunsta. Hon verkar vara exakt som en klocka med brunsterna, det känns skönt.

Gick in och packade hö en stund innan jag återvände med skottkärra, foderhink och rykthink. Mockade ligghallen medan hästarna stod på håll och spanade, de undrade nog om det var värt besväret att ta sig hela vägen eller om det inte vankades några godsaker. Sedan gick jag och mötte Ariel, hon fick äta kraftfoder medan jag drog av henne som hastigast och tempade. Ville sedan mysa en lite stund till, men till sist var det bra och hon lunkade tillbaka till flocken.

Hästarna står och äter.



Ariel får syn på matte.



Måste kolla vad matte gör.



Ställer snällt upp sig för fotografering.

Trackback
RSS 2.0