Lite pyssel

I torsdags satte jag vinterdäck på bilen, så i fredags jag hade med mig sommardäcken i bagaget för rengöring. Inledde därför med att spola av och borsta rent däcken, så de skulle hinna torka så mycket som möjligt. Saknade varmvattnet en del då.

Sedan fick Ariel komma in. Hon följde med mig utan knot, men kändes på något vis mer harmonisk än på länge. Tyckte att hon breddat sig lite också, men jag kan ha inbillat mig. Så länge har hon ju inte fått vila ännu, så förmodligen är det mest önsketänkande från min sida.

Hon fick stå uppbunden med bara ett grimskaft medan jag borstade bort en massa lös päls. Det verkade passa henne bättre än att stå med två, även om hon inte rör sig så mycket mer så känner hon sig friare av det.

Märkte att hon tuggade och gäspade en hel del. Hon har ju en hel del tandaktivitet som pågår i kinderna och kanske kliar det en del. Jag tog faktiskt och stoppade in en hand och kände, men det enda jag kunde konstatera var att hon inte har några vargtänder eller betar och att första tanden är hemskt vass. Men de skall de ju vara om hon skall kunna äta med dem. Ariel stod som ett litet ljus medan jag kände efter.
 
Det skall dock bli skönt med tandkoll om ett par månader.

Kratsade hovarna och konstaterade att de där dumma hålväggarna börjar komma tillbaka.
 
Lovade mig själv att tvätta hovarna helt rent på söndag och skära bort allt som ser ut som röta.

Sedan fick Ariel faktiskt gå ut i hagen igen och hon verkade fullt tillfreds med det. Tidigare när jag bara släppt ut henne efter skötsel har hon stretat emot vid grinden för att markera att hon faktiskt vill göra något, men idag travade hon in.

Sedan tog jag tag i projekt göra rent all utrustning och det gick faktiskt snabbare än jag beräknat. Borstade rent vojlocken inför tvätt, smorde upp min fina lädergjord och lät distanstränset och förbygeln ligga i ljummet vatten ett tag. Jag använder mig av vattenkokaren när jag skall få ljummet vatten, men visst är det lite småkrångligt och tidsödande.

När all utrustning antingen var upphängd på tork eller i bilen (för transport till tvättmaskinen hemma) stuvade jag in bildäcken i bagaget och lyckades även få plats med 6 kg hö. Gissa om jag älskar min kombi!

Fodrade hästarna innan jag åkte, hade inte tänkt på hur lerigt det hunnit bli så jag smutsade ned mina vardagsskor. Avskyr verkligen leran!
Trackback
RSS 2.0