1,10!

Jag är lite chockad fortfarande, men skall försöka sammanfatta dagen... Borstade av Ariel i hagen, även hennes härliga, rena svans. Tog tempen eftersom hon skulle löshoppas, vill ju inte att hon anstränger sig med feber i kroppen.

Vi började med att släppa Ariel lös i paddocken, men hon förstod inte riktigt vad det hela handlade om. Så jag fångade in henne (hon kom direkt jag ropade!) och ledde henne genom korridoren med bommar istället för hinder. Det hinder som skulle bli en oxer hade svartvita bommar och de var läskiga. Så Ariel hoppade redan när vi skrittade över dem.

Sedan fick Th ansvar för att släppa Ariel in i korridoren, medan jag stod för höjning av hinder och drivning. Snälla To fotade alltihopa. Ariel tog kanske 12 språng totalt och på slutet kom hon verkligen igång. Jag var lite småchockad när To mätte oxern och förklarade att Ariel hoppat 1,10... Vilket är som medelsvår för c-ponnyer som henne. Nu är det ju bara ett hinder och inte en hel bana, men ändå!

Det var en väldigt stolt och mallig Ariel som gick med mig till hagen sedan. Jag kramade om henne lite extra innan jag släppte henne. Då vände hon om, travade några meter och förvandlades sedan till ett lågtflygande reaplan. Jösses vad det gick undan!  Den hästen har uppenbarligen mycket mer fart i sig än jag tidigare trott.

Sedan löshoppade vi fem andra hästar, där den sista hästen hoppade hela 1,50. Jag var ganska glad att Ariel fick hoppa först, för hade jag sett de andra hade jag nog inte vågat mig på att löshoppa...

Bilder kommer här!
 
Hoppar första språnget, dessutom första gången hon hoppar kryss:

90 cm:


100 cm:


110 cm:
Trackback
RSS 2.0