Barbackamys

Igår mötte jag M på väg till hagen, så vi gick tillsammans och letade efter hästarna. Jag funderar på att återgå till att alltid ha godis med mig, för Ariel har helt glömt bort det här med att komma på inkallning...

Efter ett tag hittade vi dem inne i skogen och M var snäll och hjälpte mig upp på Ariels rygg. Kunde inte hålla mig från en liten tur. Vi skrittade till stallet i sakta mak, jag fick bromsa ibland så M och Maggie hann med, för Ariel tyckte det var så roligt att äntligen få göra något med matte.

Inne i stallet blev det kratsning av hovar, men ingen borstning. Hon var ändå ganska ren. Däremot avmaskade vi till Ariels stora förtjusning, först något konstigt smörja, och sedan pellets!
 
Därefter fick hon till sin stora irritation gå ut i hagen igen. Matte har tydligen helt glömt bort hur roligt det är med uteritter.
Trackback
RSS 2.0