Skrittpromenad

Jag har, min vana troget, gått och blivit dunderförkyld första dagen på semestern. Så det blir lite kortare rapporter från hästfronten, orkar inte sitta vid datorn så mycket.

Söndag red jag ut på Ariel med min systerdotter F som sällskap på Hampus. Hon har inte ridit på flera år, så vi tog det lugnt och skrittade bara. Jag upplevde Ariel som lite disträ och allmänt ofokuserad, ända tills jag kom på att jag var mer koncentrerade på vad F och Hampus gjorde än vad vi gjorde. Snacka om att ta efter sin ryttare... Ariel var förutom det väldigt lätt att rida, hon bjöd på en riktigt trevlig powerwalk, avbruten med långa pauser då hon stod helt stilla medan vi väntade på Hampus.

Idag blir det hopplektion. Det blir en riktigt spännande händelse, då både jag, T och M är förkylda med feber. Men det är ju ändå hästarna som gör jobbet. Snälla J följer med för att fota och filma, så uppdatering på Ariels hoppdebut kommer förmodligen framöver.
Trackback
RSS 2.0