Mys och mätning

Såg inga hästar i hagen när jag åkte förbi med bilen. Förberedde lite i stallet och när jag sedan kom till hagen så stod Ariel vid grinden och väntade. Hon har återigen kommit in i en period när hon vill GÖRA saker. Vad som helst, men gärna rooooliga saker!

Så efter några lydnadsövningar blev det faktiskt full fart framåt till stallet. Jag fick harkla några gånger när Ariel övervägde möjligheten att smyga (i ökad trav alltså) förbi matte. Bestämde mig för att skojlongera lite i grimman eftersom hon var så igång. Blev några varv i skritt och trav åt vardera håll, sedan var vi väldigt nöjda bägge två.

In i boxen med Ariel (med hö förstås) och idag lade jag upp taktiken lite annorlunda. Eftersom jag vet att hon blir rastlös efter ett tag, så packade jag hö först. När allt hö var uppvägt och klart (fem balar...) tog jag mig an Ariel. På så sätt borstade jag henne precis när hon började bli lite rastlös och ville vara nära matte.

Hon verkade inte uppskatta pysslandet särskilt mycket, så när hovarna var kratsade fick hon faktiskt stå i gången en stund (med hö). Mätte henne och hon är lika hög som sist. Däremot har korset "krymt" (mäter ju inte så exakt) så nu är hon för första gången någonsin högre fram än bak. Hon ser verkligen superstor ut, men är fortfarande gränsfall C-ponny.



Sedan fick hon sitt kraftfoder och så gick vi ut i hagen igen. Ariel markerade lite svagt att hon gärna gick på äventyr, men det kom inga protester när jag ändå släppte ut henne i hagen. Imorgon skall vi ge oss iväg på äventyr istället! Planerar att rida i sommarhagen.
Trackback
RSS 2.0