Mera mys

Då hovslagaren skulle komma och K hade lite svårt att vara ledig (hon är ju färdigutbildad nu!) så pratade jag med min toppenchef och fick tillåtelse att jobba hemifrån. Underbart! 

Tyvärr ringde K igår kväll och meddelade att hovis inte kunde komma. Det blir nästa helg istället, får verkligen hoppas att det blir av då. Men eftersom jag ändå hade dator med mig hem så jobbade jag på förmiddagen och åkte sedan ut till hästarna.

Ariel var så himla trött! Jag vet att rent fysiologiskt så borde hon egentligen vara trött i januari när det går åt massor med energi för att sätta ny sommarpäls. Men likt förbaskat verkar det som om vårsolen får henne att bli zombie. Eftersom det var isgata nästan hela vägen ut från stallet så gav jag helt upp idén med att rida, det fick bli enbart mys istället!

Fick skotta snö i en halvtimme innan jag kunde komma in genom stalldörren. Det har rasat från taket och blivit ganska höga vallar. Men bra med motion blev det i alla fall. Snälla Ariel åt hö under tiden och tog det hela med ro. Zombie var det ju. 

Borstade igenom hennes svans ordentligt, den blev så himla fin! Tänkte föreviga med digitalkameran, men givetvis hade jag glömt den hemma. Kröp under magen på henne, pillade bort lite kastanjer och lade mig och vilade mig en stund på hennes rygg också, men zombien Ariel brydde sig inte överhuvudtaget, utan tuggade bara vidare på sitt hö. Hon har precis tappat de två främsta tänderna i överkäken, så hon ser rätt så rolig ut. Ingen glugg blev det, men däremot ganska korta tänder än så länge. Sötis!

När jag släppt ut Ariel i hagen igen fick de lunchhö, jag pratade med M om att jag tar morgonfodringen imorgon, det var lika uppskattat som föregående vecka. Planen är att bara pyssla då med, vågar mig inte på så mycket annat när det bara är skridskois. På söndag åker jag inte ut alls, då blir det en sväng till Gottröra och distansträff!
Trackback
RSS 2.0