Snabbvisit

Igår tog jag en lite oplanerad sväng förbi Ariel. Hon blev glad att se mig, följde ivrigt med in i stallet där hon blev avborstad och gosad med. Mest gosad faktiskt. Efter att jag kratsat hovarna åkte hon ut i hagen igen, något förvånad men ändå nöjd. Sedan slog jag mig ned vid ridbanan för att njuta av J som red lektion för F på Qurre. Jag blev så imponerad och inspirerad. De är på en helt annan nivå än mig och Ariel (eh, konstigt eller?) och gjorde massor med avancerade grejer. Det var även roligt att se att F kan träna även ett sådant ekipage, ingen risk att jag behöver byta tränare framöver.

Jag avslutade dagens stallbesök med att ge Ariel kraftfoder ute i hagen, sedan fick jag skjuts av M som äger fölet Bella. Hon bor också i Uppsala, så det blev lyxig skjuts ända fram till dörren.
Trackback
RSS 2.0