Har tid men orkar inte

Igår kom jag ut till stallet innan Ariel blivit intagen från hagen, så hon följde mig glatt längs staketet. Däremot hade Raffinet gått in, så Ariel kändes sig så ensam och bortglömd. ;-)

Mockade igenom boxen ordentligt, men fick avbryta när jag var nästan klar då intagaren tyckte att Ariel sprang i hagen och var ledsen. Gick ut och hämtade in en obrydd Ariel som mest undrade varför alla andra gått in och hon var kvar. Inget spring eller oro där inte. :-P

Men när jag ändå var där så tog jag ändå in henne, så vi gjorde lite lydnadsdressyr från hagen till stallet. Ariel har lite väl myror i kroppen, men jag har ingen riktig ork att rida nu. Fy på mig, men på något vis så orkar jag bara det jag absolut måste (mocka, fixa foder) och sedan blir det inget mer.

Då jag inte mockat klart så fick Ariel stå i stallgången och äta middag, det var en helt okej lösning enligt henne så länge hon kom åt maten. :-P När jag väl mockat färdigt hela boxen och ströat upp den fick hon gå in och äta vidare i boxen. Jag fixade foder och kände sedan att jag inte orkade med någonting mer. Så stackars Ariel fick bli snabbt avborstad i boxen innan jag gick. Hon hade rullat sig och om utsläpparen tar på henne täcke vill jag ju inte att hon skall vara lerig under täcket.

Känner mig som en dålig matte, men just nu så orkar jag inte vara en bra matte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0