Täckesprovning

Igår hade Ariel fått på sig Hampus regntäcke vid utsläpp, fast jag bara hängt det vid boxen för att jag skulle prova det på kvällen. Tror att den som släppte ut inte läste informationen utan bara tog första bästa täcke. Tur i oturen så passade täcket bättre än hennes röda, så hon kommer få ha det blå som första reservtäcke.

När jag ändå ställt upp henne i stallgången för att mocka, så passade jag på att prova lite andra täcken som var till salu. Hittade ett svart regntäcke som var jättebra i bogen och lite kort ryggen. Eftersom det ändå var tillräckligt långt för att fungera, så köpte jag det till Ariel. :-)

Sedan blev det mockat och fixat foder till både Ariel och Raffinet, vi hjälper varandra en dag i veckan så vi slipper åka ut varje dag. :-) Ariel fick nöja sig med täckesprovning och visitering, men snart är det dags att börja rida igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0