Nu har jag fått nog

Klev upp tidigt i morse för att hinna till Ariel innan jag åkte till Hampus. Mötte M och Alektor som gärna ville följa med oss ut på tur.

Hämtade in en lite disträ Ariel från hagen, borstade av, kratsade hovar och tog på sidepull. Red bort mot klätterbacken för att se hur den såg ut nu i snön. Ariel gick på rätt så hyfsat, men då och då halkade hon till och flera gånger försvann bakdelen helt och hållet.

Vid klätterbacken var det lite djupare snö, så jag avstod klättrandet. Det får bli nästa månad när Ariel är lite mer igång, vill inte utsätta henne för både snöpulsning och klättring innan hon är mer igång.

Åter vid stallet lämnade vi av M och Alektor och fortsatte på egna äventyr bort mot rakbanan. Vi kom nästan ända fram innan det var dags att vänta hemåt. Ett par gånger halkade Ariel till så mycket att hon nästan inte återfick balansen. Riktigt läskigt var det och jag beslöt mig där och då för att slå på skor.

Så fort vi var tillbaka i stallet och Ariel fått täcke på sig så ringde jag hovis K. Inget svar, så jag sms:ade mitt önskemål om skor och hoppas att K svarar snart.

Sedan masserade jag in liniment på Ariels lårmuskler, ifall det blev någon sträckning. Det är fintjejen värd! Hon verkade mest intresserad av kraftfodret dock.

Utsläppt i hagen igen ville hon inte sluta gosa, varför i hela friden måste matte åka iväg till någon annan häst? Det är ju Ariel som är mattes häst!

Lyckades dock komma därifrån så småningom och efter att jag plockat reda på alla grejer åkte jag vidare till Hampus.
Trackback
RSS 2.0