Ren och fin

Det blev ingen skrittur för Ariel idag, redan när jag hämtade henne i hagen kändes hon gallig i bakkotorna, och när jag väl tagit in henne i stallet kunde jag konstatera att jag inte inbillat mig. Istället passade vi på att bada i det fina vädret. Ariel var väl måttligt förtjust, men jag tror ändå hon tycker om att bli duschade så länge vattnet är varmt.

Hon var ruskigt smutsig, hade jag varit säker på att varmvattnet räckt hade jag nog schamponerat en gång till. Men det får bli ett nytt bad någon dag framöver när vädret är lika fint som idag.

Efter badet promenerade vi en stund så hon blev torr, sedan klippte jag manen lite halvsnabbt och bad M hålla henne medan jag fotade. Blev ett helt okej foto bland många lite mindre smickrande.



Hon är fortfarande läskigt fet, men det går åt rätt håll och jag måste bara fortsätta sätta på munkorgen när hon är i hagen. Fast jag glömde det idag. ;-) Däremot fick hon på sig flughuvan och en rejäl dusch av flugsprayen, så hoppas jag att hon får vara ifred från de små kräken.

På tisdag är det dags för Centrerad ridning igen, jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0