Skritt längs ny spännande väg!

Igår fick Ariel stå en stund i stallet medan vi väntade på M. Jag passade på att borsta igenom svansen ordentligt, den är så fin nu när den är ren och full med pälsglans. Men särskilt tjock är den inte. ;-)

När M kom med Alektor åkte grejerna på och så skrittade vi iväg. Jag provade att ha sidepullen med bett påkopplat, men jag är inte helt nöjd med hur det ser ut. Bettringarna sticker liksom ut en bit, då nosremmen är så tjock. Får se om jag köper ett nytt träns till tävlingsdebuten.

Vi skrittade hela turen, vilket var väldigt skönt för både oss och hästarna. Roligt att ha sällskap när det bara är skritt som gäller, annars blir man lätt uttråkad. Igår provade vi att fortsätta efter rakbanan, över 272:an och fram till Åkerby kyrka. Sedan försökte vi binda ihop den vägen med en del av Morberga-rundan och efter att ha gått fram och tillbaka längs en äng ett par gånger hittade vi så rätt. Heja oss!

Så nu har vi hittat ytterligare en runda där man inte behöver vända tillbaka eller rida samma väg två gånger. Toppenbra! Nya rundan är 7 km lång och ganska perfekt om man bara vill skritta. Men jag tror att jag kan binda ihop den med lite andra småvägar så den kan göras mycket längre. Toppenbra!

Ariel var väldigt nöjd när vi var hemma, hon trivs verkligen med att enbart skritta ett pass per vecka, även om jag inte alltid hinner med alla pass jag vill. Hon fick faktiskt varken dusch eller massage, utan det blev direkt ut i hagen och dricka vatten som gällde.

Nästa vecka hoppas jag hinna rida fyra pass (galoppträning, hoppträning, lågpuls och skritt) och longera ett pass. Det gäller att vi är igång till ridlägret om två veckor. :-)

Kommentarer
Postat av: Tove Eriksson

Åkerbyrundan heter den, mycket bra att rida. Dvs. om man har trafiksäker häst. :)

2011-07-25 @ 22:43:48
URL: http://ttie.blogg.se/
Postat av: Ellinor Karlström

Trafiksäker? Men vi red aldrig på någon trafikerad väg, bara småvägarna. :-)

2011-07-26 @ 05:34:17
URL: http://habina.blogg.se/ariel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0