Allting flyter på...

Igår blev det dressyr, med framskrittning längs Storgatan. Dressyren reds förstås på vändplanen vid vägen och vi gjorde ungefär samma saker som sist. Jag nötte lite mer med halterna från skritt, som verkligen flyter på nu. Vi gjorde några skänkelvikning i skritt också, det tyckte Ariel var skoj.


Volter i skritt och trav kändes helt okej och övergångar mellan skritt och trav flyter på riktigt bra nu. Ja, rent allmänt flyter allting på bra, vilket får det att ringa en liten varningsklocka i mig. Förmodligen sitter jag och rider i undertempo, så vi behöver en tränare som tittar strängt på oss.


Jag skall försöka boka in träningar i massor framöver, så vi kan komma igång ordentligt. Den här semestern har visat mig att jag verkligen kan börja kräva saker av Ariel, hon kämpar och tar i för att lyckas.


Vi var väldigt nöjda bägge två när vi skrittade hemåt och faktiskt tycker jag att dressyr är lite roligare när det är Ariel jag rider. Hon kan ju!


Kommentarer
Postat av: william

härlig blogg:D

2011-05-31 @ 11:52:58
URL: http://cookieboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0