Vinterskodd

Igår var det dags för hovslagarbesök igen. Jag hade tagit ut semester, för planen var att rida en härlig hösttur i några timmar. Men efter söndagens upptäckt av överansträngt ben så var det förstås vila som gällde.

Hämtade in Ariel från hage, med några fläckar torkad lera här och där. Efter snabb sanering kände jag igenom alla fyra benen ordentligt. Hon var torr och fin i frambenen, men bak var hon fortfarande lite gallig på insidan vänster has. Gallan på utsidan av kotan hade nästan helt gått ned, så några dagars vila till borde göra susen.

Så kom hovis och det blev omskoning. Eftersom nästa besök blir först efter årsskiftet så åkte broddarna på också. Jag hoppas bara att det kommer snö snart, så Ariel inte behöver gå och nöta på broddarna i onödan.

Hovis kände också igenom vänsterbenet, men kunde inte hitta någonting onormalt. Jag hoppas att det är ett tecken på att benet blivit ännu bättre, men givetvis är det lättare för mig att känna som brukar känna på Ariels ben.

När skoningen var avklarad fotade jag Ariels sadelläge. Jag drömmer om att köpa en Sensation och återförsäljaren ville se hur Ariel såg ut.

Bakifrån:



Från sidan:



Samt en bild på hela hästen. Här ser man knappt att hon är klippt och hon verkar nästan inte ens överviktig... Tänk så bra hon gör sig på bild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0