Fryslort eller extremväder?

Imorse vaknade jag av regnsmatter, så jag tog det ganska lugnt. Tänkte åka ut till stallet när regnet lagt sig, men istället började det snöa blötsnö. Blä!

Åkte ut vid ettiden och gav hästarna lunch eftersom jag ändå var där. Ariel stod och skakade av köld, mattehjärtat gjorde ont! Men hon slutade skaka när hon fick äta, så alltför frusen kunde hon inte ha varit.

Mockade och fixade foder, samt förberedde lite mer inför tävlingen. Rengjorde utrustningen eftersom jag uppenbarligen inte kommer orka rida någonting innan tävlingen. Hoppas bara jag orkar tävla!

Tog in Ariel vid fyra och då fick hon två fleecetäcken på sig samt fri tillgång på hösilage. Hon verkade ganska nöjd även fast hon frös. Tror jag får ge upp tanken på att ha hästarna täckesfria vår och höst. I och med att de inte har något skydd i hagen så fryser de fast de har mer päls än de flesta hästar. :-(

Medan Ariel åt middag packade jag in lite fler grejer och pysslade på lite allmänt. Jag är bra på att få tiden att försvinna i stallet. ;-)

Men till sist var jag för trött och frusen för att orka göra någonting mer, så jag bytte fleecetäcke på Ariel och åkte sedan hem.

Hemma gjorde jag pizzabullar innan det var dags att sova...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0