Hästar eller svampar?

Det blev en kort sväng till stallet idag också, jag mockade och fixade foder, men så mycket mer blev det inte. Jo, jag fyllde på 30 liter vatten när jag ändå gick ut med hösilagepåsarna. Sedan kom jag på att jag inte visiterat Ariels ben, så då gick jag ut med ytterligare 20 liter. Kunde snabbt konstatera att svamparna i hagen (dvs hästarna) hade druckit upp varje liten droppe jag hällt i...

Eftersom det är superviktigt för hästar att ha tillgång till dricksvatten och givetvis extra viktigt när det är en uthållighetstävling på gång, så var det bara att fylla på ytterligare 40 liter vatten. Nu hoppas jag att de klarar sig någon dag i alla fall...

Ariel kommer de sista dagarna innan tävling få extra grovfoder, då hästar faktiskt kan lagra vatten i grovtarmen. Då gäller det förstås att ha fri tillgång på rent och fräscht vatten. Ariel dricker helst ur stora, öppna kar vilket ju finns i hagen.

Vi har fått vårt startnummer också, det blev ett av mina lyckonummer! Jag hoppas det är ett bra tecken. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0