Mantvätt

Igår var det vilodag för Ariel, men hon fick ändå stå ut med matte en del. Ställde upp henne i spolspiltan, blötte manen och tvättade med såpa. Tyckte inte det löddrade så mycket, men den blev i alla fall renare.

Det kliade lite i fingrarna på mig att tvätta hela hästen, men det får vänta till på lördag. Istället fick Ariel stå och torka medan jag mockade och fixade foder. När hon var hyfsat torr i manen blev det klippning. Det är lättare att klippa blöt man än torr, men jag fick ändå inte till det som jag ville. Det lär bli lite småfix med manen framöver, så den är supersnygg till tävlingen.

Sedan fick söta Ariel återvända till boxen och jag åkte hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0