Kallt, kallt, kallt!

Usch, nu har jag varit dålig med uppdatering. Men dagarna rusar på här och det är lite svårt att hinna uppdatera när jag sällan är nära en dator.

I fredags började kylan att kännas påtaglig, men jag byltade på mig ordentligt och red ut en sväng i månljuset. Vi tog oss igenom farliga villaområdet utan ett enda stopp och jag var så förbaskat stolt över Ariel. Vi avslutade även denna gång med att hon fick ett par pellets som belöning. Sedan klättrade vi två varv i klätterbacken. Egentligen borde vi klättrat fler varv, men jag var lite för frusen för det... Joggade nästan hela slingervägen och hon var mer fokuserad än tidigare. Heja! Jag får en så grym känsla när jag rider henne, längtar enormt efter att få starta henne första gången.

Sedan fortsatte vi ut över fälten och där vågade jag mig faktiskt på att galoppera (heja mig!). Några gånger kom jag till och med ned i sadeln och då dämpar hon automatiskt tempot. För första gången på evigheter kunde jag då komma till drivning, dvs sitta i sadeln och få henne att öka tempot. Det tar sig!

Väldigt stolt över min fina häst galopperade jag även på ena grusvägen vid Åloppe och travade sedan igenom hela villaområdet. En till galopp efter att vi passerat asfalten och sedan blev det skritt hemåt. Så stolt över henne! Först när hon skrittade på lång tygel insåg jag att vi faktiskt galopperat på hemväg och dessutom på ett stort fält. Det är nog dags att jag börjar uppskatta min fantastiska häst!

Åter i stallet var det en mycket nöjd Ariel som myste under ett varm täcke. Hon vet när hon gjort matte nöjd. ;-) Vi var ute i 50 min och red totalt 5,38 km. Snabbaste galoppen, som verkligen inte var snabb, var på 16,31 km/h.

Lördag var en riktigt kall dag, jag lunchfodrade och pysslade en del i stallet, men accepterade att träningsplanen sprack en del.

Söndag hade jag utsläpp och sedan fixade jag i stallet och åkte hem rätt så tidigt. Det var behövligt och dessutom var det fortfarande alldeles för kallt för att rida.

Igår måndag var det varmare enligt termometern, men det blåste ändå en isande vind. Hua! Jag hade hand om Raffinet också, så jag hade i vilket fall inte tid att rida Ariel. Hon fick sig en avborstning med piggborsten (nu fäller hon lite mer!) och pussar på mulen.

Idag hoppas jag komma iväg till rakbanan och galoppera, för sedan är jag bortrest onsdag-fredag så det blir ingen ridning förrän till helgen. Jag längtar sååå efter varmare väder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0