Lite trav i form

I förrgår var jag en snabb sväng i stallet, mockade och fixade foder till Ariel och en till häst. Ariel fick sig bara en puss och lite kel. Hon är väldigt kelen just nu...


Igår
kom jag till stallet innan Ariel gått in, så jag hann mocka och bädda till halmen innan hon gick in i boxen för att äta middag. Jag fixade med hösilage och kraftfoder samt tog fram all utrustning innan jag (återigen...) störde henne i boxen. Tog på reflexer, sadel, förbygel och träns. Tycker förbygeln är lite halvsvår att ha på, den stramar åt ibland och ibland är den lite för lös. :-S

Sedan gav vi oss iväg mot flygfältet. Skritt ända tills vi var framme vid grusvägen som mynnar ut vid Bälinge, där blev det trav ända tills GPS-tanten sade att vi ridit en halvtimme. Vände och travade hela grusvägen tillbaka, tror det blev ungefär sex minuter totalt (måste hitta min klocka). Ariel tuffade på i ett lugnt tempo nästan hela tiden och en stor del av tiden (speciellt bortåt) gick hon i form och jobbade fint med ryggen uppe. <3

På hemväg var det turboskritt hela vägen. Totalt red vi 5,67 km på en knapp timme, dvs 5,9 km/h. Skoj att det går lite fortare. ;-)

Stretchade frambenen och sedan fick Ariel gå in i boxen. Jag tog undan utrustningen och traskade hem, förkyld som jag är vill jag gärna sova så mycket det bara går...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0