Lösgalopp

Igår blev jag rejält försenad till stallet då ett tåg var inställt och ett annat en kvart försenat. Irriterande. Då jag även hade hand om Raffinet så fanns det helt enkelt ingen tid att rida. :-(

Istället fick Ariel reflexbenskydden på sig och sedan busa av sig i en av sommarhagarna. Hon showade rejält, med långa galoppsprång och även lite bakutsparkar. Men mest ville hon trava eller stå och prata med polarna i lösdriften. ;-)

Hon fick springa ungefär tio minuter, sedan tyckte jag att det räckte och hon fick komma in igen. Det glittrade i ögonen på henne och hon var lite på tårna, så det märktes att det var något hon tyckte var skoj.

Jag tror jag skall försöka lösgaloppera henne en dag i veckan framöver, kanske med inspänningstyglar för att göra lite mer jobb av det hela. Men då behöver jag nog ha pannlampa så jag ser henne lite bättre...

Efter mockning och foderfix till två hästar blev det lite mysstund innan jag åkte hemöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0