Ändrade planer!

I förrgår red M ut på Ariel, med mig och Hampus som sällskap.

Igår hade Hampus medryttare E hand om Ariel, så hon fick äta kraftfoder och i övrigt vara ledig.

Även idag var hon ledig, då jag ville hinna lite stallgöra istället. Det går ingen nöd på henne, så länge hon får sitt kraftfoder varje dag. ;-)

Igår blev det även bestämt att Ariel åker iväg till en hingst på midsommardagen. Hingsten heter Lyckängs Rex 265 och det finns information om honom på hingsthållarens hemsida: http://www.freewebs.com/stolplyckansfjordhastar/hingstar.htm och på ägarens hemsida: http://yxnavall.zoomin.se/index/82277.html Jag har lånat nedanstående bild från hingsthållaren. Fy på mig! ;-)



Fölet kommer att vara till salu, men först måste prinsessan förstås bli dräktig. Trots Rex läckra färg så kommer fölungen bli samma färg som Ariel, då hon är homozygot för ljusbrunblack och därmed endast kan lämna ljusbrunblacka avkommor.

Tur för mig att fölgrimman redan är inköpt. ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0