Tre dagar

I fredags var det premiär för galoppträning i backe igen. Vi red tre gånger åt vardera håll och i början blev det fel galopp så jag fick sakta av och fatta ny galopp några gånger. Men sedan började Ariel förstå vad vi sysslade med och sista gången gick hon i rätt galopp åt bägge hållen. Hon var inte så trött som jag trodde att hon skulle vara, så nästa gång kör vi fyra gånger åt vardera håll.

Stretchade igenom, masserade och betade efteråt, med en mycket nöjd häst. :-)

Igår skulle jag iväg på födelsedagsfirande, så Ariel fick nöja sig med att bli betad. Samma sak idag, jag hade lite annat för mig så det blev bara borstning och betande. Vi är nu uppe i en halvtimme och det får räcka.

Jag har även märkt att Ariel äter mindre hösilage i hagen, så jag minskar från 3 kg per mål till 2,5 kg ute och så lägger jag det extra kg till kvällsutfodringen istället.

Var även på Granngården idag och handlade nya mineraler. Valde Krafft Miner Grön, så jag slipper oroa mig för att överdosera vitaminerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0