Hemma igen!

Nu har jag fått rapport om att Ariel är hemma igen. :-D
 
Hingsthållaren förvarnade mig om att hon gnuggat sönder svansen, så det är nog tur att hon inte skall visas upp någonstans. ;-)
 
Tranportören ställde in henne i sin box, där hon hade massor med halm och hösilage. Dessutom lite betfor i krubban. :-) Sedan kom E efter någon timme och släppte ut Ariel i en hage. Hon kommer få gå i lösdriftens ena vinterhage i väntan på de andra hästarna som kommer släppas ihop med henne i slutet av månaden. Så fram till dess kommer hon att gå in på kvällarna och få möjlighet att sova i box. Inte för att hon brukar uppskatta det, men hon får stå ut den korta tid det är. :-P
 
E skrev att hon var väldigt skitig, så jag undrar vad det egentligen är för häst som väntar på mig där hemma. En skitig tjockis med avskavd svans... Men så länge hon är dräktig så... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0