Två kvällar med foder i mörker

I förrgår fick jag ropa lite och skaka hinken innan Ariel kom i full galopp. Sedan åt hon nöjt upp kraftfodret medan jag kände igenom henne. Hon var blöt men verkade väldigt nöjd med att fortfarande vara ute dygnet runt. Min frihetstörstande prinsessa...
 
Igår var det riktigt äckligt väder. Det regnade och blåste. Jag ropade på Ariel om och om igen, men ingen häst dök upp. Jag gick längre och längre bort i hagen och till sist behagade hon komma travandes. Hon var inte särskilt intresserad av pelletsen, då de hunnit bli lite fuktiga av regnet. Så efter några tuggor fick jag mata henne med sista hektot. Hon måste ju äta, även om damen tycker att det finns roligare saker att göra...
 
När fodret väl var uppätet så skyndade hon iväg genom hagen till viktigare göromål. Vad nu det kan vara...?

Kommentarer
Postat av: Karen

Är du säker på att hon är en fjording? Mina skulle fortsätta slicka hinken en kvart efter att den var tom :-D

2012-09-22 @ 21:27:46
Postat av: Ellinor Karlström

Hon är lite speciell när det gäller foder... :-S Inte som Hampus som äter allt som bjuds och lite till. Hon äter helst inte blötlagt foder, om inte någon annan häst förstås äter det. ;-)

2012-09-23 @ 19:21:04
URL: http://habina.blogg.se/ariel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0