Hingst vald till i år

Man brukar säga att tre personer kan behålla en hemlighet, om två av de är döda... Eftersom de personer jag redan diskuterat detta med definitivt inte är döda (tack och lov!) så är det ingen idé att försöka hålla hingstvalet hemligt längre.
 
När Ariel fått en fantastiskt fin Rex-unge och hunnit återhämta sig från fölningen, så kommer hon och fölet åka i lugn takt upp till Dalarna för att träffa...
 
 
 
 
Det här är en dröm som jag drömt ända sedan jag fick Ariel. Att få ett föl med henne och Allman 204!
 
Inte nog med att Allman är en fantastisk prestationshäst som både tävlat medelsvår hoppning och medelsvår körning, han har vunnit Allroundklassen på Fjord-SM vid 18 års ålder, han har en otrolig utstrålning och är endast linjeavlad en gång i femte generationen.
 
Han är dessutom 3/4 släkt med min älskade Hampus!
 
Fölet kommer förmodligen att vara till salu, alternativt kommer den lånas ut på foder till en duktig tävlingsryttare. En häst med härstamningen Allman-Hugo (vilket är unikt) måste helt enkelt ut på tävlingsbanorna. :-)
 
Ariel är totalt ovetande om mina planer, men är lycklig så länge hon får föl.
 
 
Tack snälla M för lånet av körbilderna på Allman, jag håller en tumme för att allt går som vi vill. :-)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Och ja håller tummar o tår!!! Så kul...

2013-04-18 @ 16:51:14
URL: http://www.teammr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0