Klickerträning

Igår testade jag klicker med Ariel. Hon var inte helt med på att klickljud = godis, men hon tyckte det var väldigt roligt med uppmärksamhet. ;-) Vi testade att backa, flytta framdel och sänka nacken. Hon var dock mer koncentrerad på att få godis än på att göra det jag ville, så det kommer nog ta några fler träningar innan hon helt förstått sig på klicker.
 
Nästa gång vi tränar tänkte jag jobba med att hon skall stoppa huvudet i grimman, för att i förlängningen lära henne att tränsa sig själv. Skoj med lite annan träning, tror det är nyttigt nu när de bara står och hänger i hagen och det inte går att ta ut dem därifrån för att det är blankis överallt...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klickerövningar är perfekt när vädret inte tillåter några andra aktiviteter. Dom får i alla fall använda huvudet en stund och det mår åtminstone mina hästar bra av! Här nere har vi än så länge sluppit blankis vilket är skönt. I stället har vi lera upp till öronen. Pest eller kolera ..... different name, same shit!

2013-12-28 @ 14:34:24
Postat av: Ellinor Karlström

Jag har svårt att bestämma mig för vad som är värst, lera eller blankis. Just nu vill jag gärna ha lera så hästarna får lite fäste, fast då riskerar man väl mugg. :-(

Hade jag bara haft Hampus och Ariel hade det varit lättare att stå ut med isen, bara att slå på skor på Ariel så hon kunde röra sig lite mer. Men med småttingarna blir det inte mycket motion. :-(

Klicker är verkligen toppen vid sådant här skitväder och just nu gör vi inga övningar som kräver fotfäste. ;-)

2013-12-30 @ 09:20:04
URL: http://habina.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0